söndag 24 juni 2012

Bröllopstårta midsommardagen 2012

I fredags på själva midsommarafton gjorde jag min första bröllopstårta och den var inte till vem som helst utan till dom som säljer sitt ena hus till oss :) Emma hade dock beställt tårtan långt innan jag visste om detta hus och när jag såg på facebook att de skulle sälja sitt ena hus så visa de sig vara just detta som vi redan hade bokat visning på och som vi sen la bud på samma dag :) Världen är att liten :)) Bara 5 dagar kvar nu tills huset blir vårat och de är en tårta kvar att göra innan dess.
Nu tillbaks till denna tårtan. Emma gillade verkligen den tårtan jag gjorde till mamma för ett par år sen. Deras färgtema var precis som mammas tårta lila så de var ju passande men de skulle istället ha en rektangulär tårta beräknad till 31 personer.. Egentligen skulle jag ha modellerat ett brudpar åt dom men eftersom flytten blev 2 månader tidigare än beräknat och då nästan mitt i flytten så köpte dom ett brudpar och satte på istället, väldigt skönt måste jag säga ;)

Grattis Emma och Jan, önskar er all lycka i framtiden =)







Tårtan bestod utav vaniljbottnar, fyllda med chokladmousse + lemon curd grädde, spacklad med Jordgubb och lime smörkräm och täckt med SP.

6 kommentarer:

  1. Väldigt söt tårta, och fin idé med kanten. Den designen måste jag kanske tjuva någon dag ;)

    SvaraRadera
  2. jättefin blev den och låter som go kombination.

    SvaraRadera
  3. Såå fin bröllopstårta! De måste blivit jätteglada över den! Snyggt du fått till det med kantdekorationen!

    SvaraRadera
  4. Snygg och jag tycker kantdekorationerna var jättefina!

    SvaraRadera
  5. Snygg tårta, snygg färg och låter mkt gott!!!

    SvaraRadera
  6. Wow, tårtan är jättefin!! Gillar verkligen blommorna och kantdekorationen =)

    SvaraRadera