onsdag 13 december 2017

Julklappstips - Hemgjord Pepparkakschokladkaka

Pepparkakschoklad handgjord av mig, passar perfekt som små julklappar att ge bort till nära och kära, eller kanske till fröknar osv. Jag har använd mig av en chokladkake silikonform, gick åt ungefär 120 gram choklad för att fylla en kaka, på toppen (som egentligen blir undersidan) har jag strött på krossade pepparkakor och sen låtit det stelna. Sen när den stelnat i kylskåp så tryckte jag ut formarna och limmade på söta små pepparkaksgubbeströssel med lite smällt choklad. När allt stelnat så slog jag in dom fint i äkta cellofan som är livsmedelsgodkänd (den passar också superbra till karameller och kola då den är tvistbar och håller formen så man behöver inte knyta något runt utan den håller formen ändå). Till sist satte jag på en fin etikett som jag gjort på datorn för att visa att det faktiskt är jag som gjort chokladkakorna :)
Jag tror att dom kommer att bli väldigt uppskattade. Dom är gjorda med mycket kärlek iaf =) 
Silikonform, strössel och cellofan är köpta hos Panduro Hobby!




Lite steg för steg bilder..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar