torsdag 4 maj 2017

TV: Det stora tårtslaget - avsnitt 3

Ytterligare en vecka och ett nytt avsnitt av "Det stora Tårtslaget" har passerats i rasande fart! Denna gången var temat cirkus och vi allihopa fick lite av en chock när vi fick veta att vi skulle jobba i par ;) Jag skulle alltså jobba tillsammans med Shereen och det gick faktiskt väldigt bra, vi jobbade bra ihop och delade upp alla uppgifter jämnt, dock hamnade vi ju lite i klistret där på slutet då jag slängde på kaninen på toppen av tårtan när det bara var några sekunder kvar av baktiden och vi hann inte stötta upp den ordentliget.. Så himla tråkigt att det blev så för jag var otroligt nöjd med designen, och vi fick ju dessutom bästa betyget när det gällde smakerna, den godaste tårtan hitills genom alla program och hamnade dessutom på en 2a plats! :) Om inte kaninen trillat av hade vi garanterat fått stjärnförkläden och dessutom varsin ny ugn.. 

 Var otroligt nervöst att gå ut i lokalen och se att våran tårta hade rasat i sönder väldigt mycket under dom timmarna vi väntade på utröstningen. Jag var helt säker på att vi skulle åka ut när man klev in i lokalen och såg tårtan. Så himla säker!! Så det var sååå stor lättnad att veta att vi fick stanna kvar :)

Tårtan bestod utav red velvet bottnar och creme cheese frosting med färska hallon och jordgubbar inuti, spacklad med kolasmörkräm. Extra bonusen var kolapopcorn i popcornboxen som jag gjorde i sockerpasta. Kolapopcornen blev väldigt populära, sparade väldigt många på bänken men nästa gång vi var inne i lokalen var dom borta så misstänker redaktionen ätit upp dom :) Så synd för jag ville ju dela med mig av dom till mina deltagarkompisar..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar