torsdag 11 maj 2017

Sockervaddsmaskin - hemgjort sockervadd

Titta vilket roligt paket jag fick på posten, jag blir alltid så postitivt överraskad när jag beställer grejer från Coolstuff för det går alltid så himla fort att få varorna levererade! Beställde en sockervaddmaskin med 4 paket pappersstrutar (80st) i tisdags och redan dagen efter fanns den att hämta hos mitt ombud! Supersnabbt! Och personalen är väldigt trevliga i sina mailkonversationer :) 

Blev så himla sugen på att testa att göra egen sockervadd hemma då det sägs vara så himla enkelt och smakar precis som sockervadden gör på tivoli, och jag kan bara hålla med :) Det smakar exakt som sockervadd smakar! 
Tänkte även använda denna maskinen på barnens kalas och tror att barnen kommer älska att få nygjord sockervadd på kalaset :)
Tur att det är ett tag kvar för jag känner att jag nog måste öva lite mer innan jag får till en perfekt sockervadd (utseendemässigt). Tog ett tag innan man fick till snitsen på hur man ska hålla pinnen osv med med lite övning så blir det bra!

På min FB sida har jag just nu en tävling där du kan vinna just en sån här sockervaddsmaskin med snygga pappstrutar :)


Pappersstrutarna till sockervadden var superfina!. Läste att man kan göra egna strutar av bakplåtspapper men man kan ju inte motstå dessa som hade så härliga färger. Färgade sockret i en påse tillsammans med gelefärg/karamellfärg så blandade jag runt tills allt var blandat.


Väldigt lyckliga barn :)

Tusen Tack Coolstuff för det fina paketet och snabb leverans! 
Jag lovar att den kommer användas flitigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar