tisdag 11 april 2017

Tidningar, radio och tv reklam..

Nu har det gått 6 dagar sedan nyheten släpptes om att jag är en av nio deltagare som ska vara med i Tv programmet "Det stora tårtslaget" och vad har hänt sen dess? 

Bara någon timme efter att vi fick lov att släppa nyheten så fick jag ett samtal från Arvika Nyheter som gjorde en kort intervju och ett fint reportage som skrevs i tidningen men det finns även att läsa Här :)
Det publicerades även en kort artikel i VF som finns att läsa här!
En annan artikel om alla deltagare finns att läsa här!
Och här kan ni läsa vad TV 4 skrivit om alla deltagare.

Igår fick jag ett samtal från Sveriges Radio (P4 Värmland) som undrade om dom fick hälsa på mig i morgon (alltså idag). Och givetvis svarade jag JA. Så jag satte igång sent igår kväll efter jobbet med att baka en enkel påsktårta som jag kunde bjuda Reportern Jenny på när hon kom. Tror hon hade velat stanna hela dagen haha men tillslut var hon tvungen att bege sig till nästa händelse.


Hela radiointervjun finns givetvis att leta upp på deras hemsida men då det är lite trixigt att leta sig fram till just vart jag pratar så har mammas sambo varit snäll och klippt ihop en film med hela intervjun som finns att lyssna på via min FB sida Millis tårtor och annat.
Här är tårtan jag bjöd på som jag gjorde enbart för radiointervjun :) Mer om tårtan kommer i ett eget inlägg.

Förutom detta så har det även börjat visa reklamsnuttar både på TV4, TV4 film och Sjuan (går väldigt ofta). Jag är en av dom tre som pratar i reklamen och säger "jag tänker på tårtor även när jag sover" ;) Den första sekunden jag ser av mig själv på tv och det känns galet konstigt!

Har jag fått några reaktioner runt om utav okända människor?
- Ja, jag märker redan att folk speciellt på köpcentret jag jobbar på ler lite extra mycket så jag fattar lixom att h*n vet =) Sen var jag och köpte lösgodis en dag (till påskbreven) och då kom det fram en anställd där och grattuelera mig och tyckte det var så himla roligt att någon från Arvika skulle vara med på Tv´n igen :)

Bara 9 dagar kvar tills 1a avsnittet sänds!! Ni ska väl titta? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar