lördag 22 april 2017

Tårta: Familjen Adams (Det stora Tårtslaget)

Ja jag erkänner att detta inte är den finaste tårtan jag gjort, ser tyvärr alldeles för många skavanker.. :( Men med tanke på all krångel jag hade på den korta tiden så var jag såå nöjd att jag ens fick ihop en tårta :) Och jag var ju tydligen inte den ända som hade lite problem längst vägen.. Man hinner ju tyvärr inte kolla så mycket på dom andra deltagarna under tiden då man har fullt upp själv så det var först torsdags som man fick se hur det gick för dom andra. Mycket tid gick dessutom åt bara för att springa och leta efter bakplåtspapper och olika ingredienser.  
Får hoppas att det inte går åt skogen nästa vecka när temat är "Skogen";)





Hela tårtan var 100% ätbar. Man fick nämligen lov att använda dummies också (frigolittårta), vilket dom flesta gjorde. Denna tårtan innehöll både vaniljbotten och browniebotten med nötter samt citronmousse och lime och jordgubbssmörkräm.
Fick aldrig smaka på våra egna tårtor så jag hoppas att den var okej. Domarna var ju ganska fåordiga :/ Det var iaf denna kombinationen jag själv använde i min egna bröllopstårta fast då med lime och jordgubbsmousse (den skar sig ju i programmet när den inte hann att svalna tillräckligt så gjorde en smörkräm med samma smaksättning) så jag vet iaf att den är otroligt god i vanliga fall =)

Mer om mina tankar och funderingar från första avsnittet finns att läsa här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar