söndag 31 juli 2016

Bröllopstårtor igen till Sagorlika Rottneros med över 200 blommor! *LOVE*

Igår fick jag för tredje gången möjligheten att leverera en vacker tårta till den otroligt fina Spegelsalen i Rottneros Park (Sunne). Jag blev glatt överraskad av den supertrevliga Hovmästaren Kristian som jobbade där nu, så himla trevlig å ville gärna bjuda på snittar å tipsade om en stor lekplats för barnen osv. Jag har ju gått Hotell å restaurang å jobbat i restauranger å därför stött på flera Hovmästare genom åren men aldrig träffat någon så trevlig som honom :)
Det var dessutom Frykdalsdansen denna helgen som är väldigt stort här i Värmland så det var verkligen väldigt mycket folk å bilar (crusing) ute denna kväll.
Dekorationerna är som vanligt gjorda i sockerpasta förutom Love dekorationen som är gjord av papper, ca 200 blommor gick det åt runt om den stora tårtan. :)

Jag blev iaf väldigt nöjd med tårtan :) Vanligtvis brukar jag köra dom i 2 delar (en 2 vånings och en 3 vånings tårta) och sen montera ihop dom på plats. Men när jag skulle ta kort på tårtan här hemma å lyfte på överdelen å ställa rakt ovanpå så satt den sen bom fast å gick inte att lyfta av igen som jag annars brukar göra. Å jag som inte ens hade smörkräm emellan detta lager eftersom jag inte hade tänkt att limma på den förrens jag kom på plats så var jag väldigt orolig att den skulle kana av eller nått. Så därför blev jag tvungen att chansa å köra tårtan helt färdigmonterad i 7 mil men det gick faktiskt väldigt bra utan några problem alls, så himla skönt!

Tårtan bestod utav 2 lager vaniljbotten samt ett lager browniebotten med nötter, Chokladmousse med crisp + Mango och passionfruktsmousse. Antal bitar 70 + en 7 portioners glutenfri tårta.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar