måndag 27 juni 2016

Regnbågsmaränger med smak av JordgubbsMilkshake

De närmar sig kalas och inför det har jag bland annat gjort dessa härliga maränger i 6 färger med smak av jordgubbsmilkshake :) För att få fram smaken så använde jag ett smaksatt florsocker med just den smaken men det finns flera andra smaksättningar också, tror det var ca 60kr för en förpackning och den finns att köpa på bland annat Tantfondant och Kakburken. Sen använde jag min colour swirl som man kan ha 3 färger i men jag spritsade i 2 färger i varje påse så jag kunde få sex färger samtidigt fast det syns lite dåligt. Receptet kommer nedanför ;)




Spröda Maränger
4 äggvitor
1,5 dl smaksatt florsocker

Separera äggvitorna från äggulan, tillsätt 0,5dl florsocker till äggvitorna. Vispa vitorna till hårt skum, när skummet börjat bilda sig rör man försiktigt ner resten av sockret lite i taget. Klicka eller spritsa ut på bakplåtspapper. Grädda i 80-100 grader i 1,5-2h, stäng av ugnen och låt dom stå kvar där en timme till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar