torsdag 23 juni 2016

Doptårta med svävande socker ros

Hoppas inte det syns allt för väl att jag hade en miljon krångel med att göra denna doptårtan. Har en grej väl börjat krångla så fortsätter det gärna krångla hela vägen har jag märkt. Först fick jag stressa med att baka bottnarna på bara en timma och kom på sen när jag fyllt alla bottnar att jag glömt av att det skulle vara ett lager brownie lager fast som tur var så tyckte inte Astrids mamma att det gjorde något ;) Och i och med att jag skulle spritsa den nedersta våningen så tänkte jag att jag inte behövde spackla den innan men det kom jag på i efterhand att det hade behövs då det blev lutande tornet i Pisa trots tjocka stödpinnar i varje tårta men den rena tårtbotten var inte 100 % plan så hade jag haft smörkräm så hade ju den byggt upp den bättre, sen blev inte frostingen så tjock att den gick att spritsa med så jag gjorde smörkräm som jag gjort tusen gånger innan men den skar sig, gjorde ytterligare en ny sats sent på kvällen och då gick det bra men då fäste inte rosorna direkt mot tårtbotten så jag blev tvungen att spackla den med alla tårtorna ovanpå som stod på plats redan. var inte helt enkelt och det gick åt mer smörkräm än jag trott så det var på håret att det räckte. Rosorna blev inte heller så fina som jag önskat. Men jag tycker ändå jag fick ihop den någorlunda trots allt och det verkar inte som att folk kunde se allt krångel jag faktiskt har haft med denna skapelse!  :)

Fylld med Hallonmousse + Mango & Passionfruktsmousse, beräknad till 42 personer. Alla dekorationer är gjorda i sockerpasta! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar