torsdag 4 februari 2016

Vintrig Bröllopstårta till bästa kompisar med vattenfontän!

Några av våra bästa vänner gifte sig i Lördags och Sandra frågade mig faktiskt för flera år sen om jag kunde göra deras bröllopstårta när dom nu skulle gifta sig vilket hon sa då blir någon gång mellan 0-20 år för annars kvittade de ;) 

Jag fick helt fria händer men höll mig till deras vintriga tema samt färgerna dom använde sig av i dukning och kläder. Sen vet jag ju att Sandra gillade min fontän jag hade på min egna bröllopstårta så den packade jag upp och använde en gång till :)

Tårtan inuti var faktiskt en kopia av våran tårta och innehöll varannat lager av både vaniljbotten och browniebotten med nötter + Jordgubbsmousse och Citronmousse. En av mina favoritkombinationer! 
Antal bitar: 38 (trots 100 gäster) 



Och självklart har jag gjort blommorna också så även dom är ätbara om man bortser från ståltråden jag måste ha för att binda ihop buketten :)

Översta tårtan är helt täckt av ätbart glitter, gick åt 2 burkar och bara dom kostade 120kr!
Är snöflingemönster i bokstäverna också, syntes tyvärr väldigt dåligt i halvmörkret :(



Lokalen var jättefin och deras 18st 50 meters långa ljusslingor som sken och blinkade var verkligen magiskt! =)
Här tar sig brudparet en första smakbit =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar