söndag 24 januari 2016

Elis Slalombacke - skidtårta

Minns ni pojken som fick en häftig husvagnstårtan förra året som till och med husvagnsföretaget Cabby delade på sin hemsida och FB sida..? Nu har han iaf fyllt år igen och hade kalas igår och givetvis så fick jag äran återigen att få göra hans tårta, har tappat räkningen på hur många jag gjort till han nu men det har blivit några genom åren. Denna gången ville han iaf ha en skidtåta med inriktning slalom och jag fick som vanligt ett mms efter kalaset med bild på en helnöjd Elis med tummen upp framför tårtan :) Så himla roligt att få se hur glada barnen blir när man själv inte har möjlighet att vara med ;)




Huset har jag skärt ut på fri hand då det är ganska litet.

Använde formarna för dom här fina bokstäverna för första gången som jag köpte på världens största tårtmässa i höstas i Birmingham. Tror inte dom är så lätta att få tag på här så det känns kul att ha något unikt :)

Denna tårtan bestod utav chokladbottnar, hallonmousse, vitchokladmousse och spacklad med hallonsmörkräm och täckt med sugarpaste vilket även dom flesta dekorationerna var gjorda i förutom en gran plus huset som var gjorda i marsipan med cmc i, dock torka dom ändå inte lika bra som SP med cmc men då vet jag det till nästa gång :) 
ca 15 portioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar