onsdag 15 juli 2015

STORT DESSERTBORD - PIRATKALAS -

Nu äntligen har jag hunnit gå igenom alla bilderna från dotterns Piratkalas och det var givetvis svårt att bara välja ut några kort så här kommer en hel drös från Meline´s fantastiska 4 års kalas som vi faktiskt planerat i 10 månader!! Trodde hon skulle hinna ändra tema flera gånger på den tiden men hon var fast beslutsam om att det var piratkalas hon skulle ha :) Kan säga att detta kalas tagit vääääldigt lång tid att anordna inte bara på grund av all bakning men också för att det varit så mycket annat pyssel som ni säkert förstår genom att titta igenom bilderna här nedanför ;)

Tror att detta kalas är alla barns drömkalas :-) Hade själv velat ha ett sånt kalas som liten (fast att jag inte ens gillat pirater ;) )


Dessertbordet innehöll:
* Minimuffins med Algrensbilar fluff och chokladpeng 
* Handspritsade Chokladklubbor 
* Popcornboxar i cellofan 
* Skepp tårta med chokladbottnar och Nutella 
* Piratkakor med smak av jordgubbar
* MarshmallowsPirater på pinne, 
* Skepp lastat med chokladbollar 
* Hallonsoda i tappkran



Som jag nämnde tidigare så har jag även pysslat med mycket annat, bland annat har jag klippt ut alla muffinsfomar i form av skattkistor, alla skattkistor till bordsdekoration till varje barn, popcornboxar, båtar, flaggpinnar, flasketikett, menykort, ögonlappar till alla barn, flaggor till skepptårtan med mera. 
Finns otroligt mycket mallar att ladda ner på nätet och sen skriva ut!






Dessa handspritsade chokladklubbor tog säkert 3 timmar att göra eftersom man bara kan göra 3 åt gången och bara spritsa med en färg i taget och låta den torka innan man har på nästa färg osv...




Popcornboxarna slog jag in i cellofan med lite snöre runt :)

Även här är det pyssel på hög nivå då jag köpte en vit pappbokstav på Panduro och sen målade beige, gjorde decopage med samma papper som jag använde till skattkartan (också från Panduro) och sen ritade jag och gjorde mer decopage och stämplade sen kanterna med brun stämpeldyna för att få det att se mer slitet ut :)

_________________
_________________

Här kommer bilder från själva dukningen och kalaset :))

Är så himla glad för att vi fick så fint väder så att vi kunde sitta ute som vi hade planerat i så många månader. Visade ju regn denna dagen ända fram tills dagen innan så vi hade verkligen tur :)

Maken fick också vara med på ett hörn och bygga ett segel så att bordet skulle likna ett skepp :) Så himla nöjd! :))



Ritade även upp en skattkarta så fick barnen gå på skattjakt och dom var då dessutom tvugna att gå på "plankor över sjön och akta sig för dom farliga krokodilerna" :) Barnen levde sig verkligen in i detta och de var så himla kul att se hur det lös i allas ögon under dagen.. :)



Skattkistorna hade jag fylld med lite piratgrejer som ögonlapp, pirat pussel, pirat ritblock och pirat penna. Mycket uppskattat och alla var såååå nöjda =)

Här är mina barn Meline och Nowelia på den stora dagen =)
Kan säga att dom somna väldigt fort denna kvällen ;)


Sökord: deserttable, pirate, pirateparty, piratetable, cake, cupcakes, party, treasure, kids, pirateship, ship, giftbox, gift, piratecostume, cookies

1 kommentar:

  1. Så fint och genomtänkt! Barnen måste varit helt lyriska :D

    SvaraRadera