onsdag 18 februari 2015

Red Velvet Cake på Alla Hjärtans Dag

I lördags firade jag och maken Alla hjärtans dag, något som inte händer så ofta då jag oftast jobbat den dagen men nu när jag var ledig passade vi på att göra 3 rätters middag. Till efterätt blev de denna Red velvet Cake, något som jag läääänge velat prova men bara inte haft tid eller möjlighet att prova. Den var verkligen frisk/syrlig och god. Spritningen är nog något jag måste öva på men någon gång måste ju vara första gången hehe ;)

Dock var tårtan mycket rödare i verkligheten, gick inte alls att fånga den verkliga färgen på kort trots både ljusa inomhus kort, mörka utomhus kort, med blixt samt utan och tillslut utomhus. Aja ni får helt enkelt föreställa er den ÄNNU rödare ;)

Receptet jag använde hitta jag hos Sockerrus och tårtan är även spritsad med hennes Whipped cream cheese frosting, se länken för recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar