måndag 15 december 2014

Stående Super Mario Tårta till min yngsta och största beundrare Alex!

Denna tårtan gjorde jag till min förmodligen yngsta och största följare/beundrare!! =D 
Alex eller egentligen hans mamma har frågat mig om att göra tårta säkert fyra gånger genom åren men de har aldrig passat tidigare så nu var han sååååå överlycklig över att jag kunde göra hans drömtårta! :)
Han var så nyfiken på tårtan att han stannade uppe länge bara för att kunna bli med och hämta tårtan vid tiotiden i fredags kväll och han blev verkligen helnöjd och eventuellt ska jag göra hans barnkalastårta också om några veckor :)
Tror inte ens mamma Sandra hann hem innan jag fick sms att hon hade världens lyckligaste son! Så himla roligt!! =)
De var första gången jag gjorde en stående caketopper och de gick ju jättebra de med :) Bara dekorationerna till denna tårtan tog sammanlagt 8h att göra på kanske 6 olika tillfällen då man inte kan göra hela kroppen på en dag då de måste göras i 3 olika omgångar så att han inte sjunker ihop och blir en stor boll ;)
Mario var 15cm hög och Luidgi var 12cm hög..


Önskemålen var även att de skulle finnas med svampar med namnet ALEX :)
Åh Alex har i flera år velat ha ett par socker converse skor men inte ens de har jag haft tid med. Så nu tog jag mig i kragen och gick upp 04,17 för att göra dom för att kunna uppfylla ytterligare en av hans önskemål och drömmar :) Han har nu sparat alla dessa dekorationer och ställt in i hans vitrinskåp =)
Tårtan var beräknad till 20 personer och fylldes med Vaniljcreme och Jordgubbsmousse.
Ca arbetstid på denna var sammanlagt 15h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar