onsdag 4 juni 2014

Hallonpaj till sommarfest på dagis (Picknick)

Igår var vi på sommarfest på barnens dagis och då skulle vi ha med picknickkorg med fika. Givetvis kände jag att jag var tvungen att baka något även om jag egentligen INTE hade tid nu då jag dels jobbar mycket och sen har fullt upp inför mitt bröllop nästa vecka! Men en somrig Hallonpaj fick jag till iaf :) Åh så hitta jag så fina blommor i vår trädgård så de var jag tvugna att ha med på ett hörn ;)


INGREDIENSER

 portioner/st.
100 gram smör
3 msk socker
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn
3,5 dl frysta eller färska hallon
1 msk potatismjöl
0,5 dl socker
Betyg:
4.2/5 (14 röster, 6kommentarer)
Läskande sommarpaj med krispig smuldeg.
Typ: Paj
Kök: Skandinavien
Tillagning: Ugn

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Blanda rumstempererat smör, 3 msk socker, mjöl och havregryn till en smuldeg. Fördela hallonen på botten (jag dubblade hallonmängden) av en pajform och strö över potatismjöl och socker. Grädda i 225 grader ca 40 minuter.
Serveringsförslag: Serveras med vaniljsås eller glass.
Receptet kommer från kokaihop.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar