söndag 26 januari 2014

Angry Birds Tårta

Årets första tårta gjordes till Elis som jag även gjort en Cars 3D tårta till för 2 år sen, men denna gången ville han ha en tårta med temat Angry Birds :) De var verkligen en rolig tårta att göra med alla små roliga fåglar, grisar mm. Fast de tog sin tid att göra dom, hela 4,5 timme bara för dekorationerna.. Tänk att jag alltid tänker att "men den här tårtan går fort att göra det är ju bara... och bara...." men de tar alltid längre tid än man tror, de borde jag lärt mig vid detta laget ;) Men roligt var de som sagt =) 

Och mamma Linda skicka åter igen sms/mms och "tacka för den fantastiska tårtan" med en bild på en jättestolt Elis bredvid sin tårta :-) (Även förra gången då jag gjorde tårta till honom fick jag en fin bild på mms och då satt han utklädd till spiderman bredvid sin tårta. Det är verkligen jätteroligt att se barnen med sina tårtor som JAG gjort =D)






Tårtan fylldes med Jordgubbsmousse + Glasscreme.
Sammanlagd arbetstid: 9h
Antal bitar: 16

GIVETVIS ÄT ALLT ÄTBART! :))


1 kommentar: