söndag 3 november 2013

Jamie´s doptårta * Bling-Bling & SP Barnvagn

Hade ju helt glömt bort att visa er tårtan jag gjorde till Jamie´s dop förra helgen, den tog sammanlagt 21 timmar att göra men de är ju fördelat på många arbetstillfällen, bara vagnen krävde 5 arbetspass! Och en dag gick jag t.o.m upp 03.07 och gjorde dekorationer till denna bara för att jag inte kunde sova ;)

ALLT på tårtan har jag såklart gjort och är självklart ätbart, förutom bling-bling bandet! 










Tårtan fylldes med Chokladmousse + Lime och jordgubbsmousse
Spacklad med jordgubbssmörkräm och täckt med Sp
Arbetstid: Sammanlagt ca 21h
Antal bitar: ca 45

4 kommentarer:

  1. Underbart vacker! Jag gör också mycket tårtor men har inte riktigt kommit underfund med sockerpastans alla finesser än. Hur får jag figurer som tex din barnvagn att hålla formen medan den torkar?
    Tacksam för tips.

    SvaraRadera
  2. Superfin verkligen.. funderar själv på att göra någon sorts vagn.. vad för storlekar på bottnarna har du använt?

    svara gärna på jessicastartor@hotmail.se

    SvaraRadera