onsdag 23 oktober 2013

Spökskumtoppar i hemgjord spökask :) Ge bort tips!

Häromdagen när jag bakade så mycket inför halloween så bakade jag även dessa skumtoppar i form av spöken, sen klippte & klistra jag ihop en fin ask, satte på ett band och tadaaa så har man en jättefin, snabb och enkel present att ge bort :) 

 Jag använde mig faktiskt av Panduro´s färdiga maräng mix denna gången istället för att göra egen, var bara att blanda pulver med vatten och vispa 10 minuter så var de klart. Sen stansa jag ut rundlar i smörgåsrån, spritsade på marängen, in i frysen en timma, sen smälte jag vit choklad (blanda i 1 msk neutral olja till 100 g choklad), doppa spökena och ringla av överflödig choklad innan man ställer ner dom, sätt på ätbara godisögon när chokladen nästan stelnat (går väldigt fort om man tempererat chokladen). Istället för dessa ögon (köpta på Panduro) så kan man givetvis även spritsa på mörk choklad om man vill de.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar