tisdag 13 augusti 2013

Svarta Bröllopstårtor med dödskallar...

Dessa tårtor gjorde jag till Jessica och Robin´s bröllop där dom hade dödskallar som tema, t.o.m på inbjudningskorten fanns det dödskallar och de hade köpt en egen caketopper med dödskallar som brudpar men den hann jag aldrig se. 
Tror allt som bara gick krånglade för mig, de jobbigaste var att sugarpasten var som gummi och gick verkligen inte ens att knåda ihop! Och verkligen inte att kavla ut heller, mannen fick hjälpa mig då han är starkare men de gick typ inte att kavla ut tunnare än 6mm och då hade vi kavlat, kavlat och kavlat ett bra tag och tillslut var jag tvungen att slänga på locket så de inte stelnar, och i och med att de inte var elastisk som de brukar så gick de typ inte att räta ut veck.. Provade även att micra sugarpasten så den blev lite mjukare men den var långt ifrån vanlig konsistens.. Var så irriterad men de fick bli som de blev, ibland blir de helt enkelt inte som man tänkt sig. Och inte nog med de så krångla de massa med de som skulle hämta tårtan (min arbetskamrats gubbe) och vi hade gjort upp tid eftersom vi skulle iväg tidigt på morgonen med några kompisar till Boda Borg, hade bokat tid för besöket men en halvtimma efter han som skulle ha varit här så ringde brudgummens pappa och sa att de blev strul och att han fick ge sig iväg från Sunne (flera mil bort) så han kom 1,5 timma senare än vad de var tänkt och våra vänner fick stå ute och vänta i 45 minuter och allt blev en enda stress...! Men tillslut löste de sig för dom iaf och jag hoppas tårtorna kom fram hela och att ni blev nöjda och hade en toppendag utan fortsatt strul :-)
Denna Liemannen ställde jag bara på för att de inte skulle se så tomt ut på tårtan då paret själva hade beställt en dödskallecaketopper :)







Den stora tårtan bestod utav vaniljbottnar fyllda med Chokladmousse och Passionfruktsmousse och den lilla tårtan bestod utav vaniljbottnar fyllda med Kinderäggsfluff och Vitchokladsmousse.
Båda tårtorna är sammanlagt på 47 portioner.

2 kommentarer:

  1. Vad fina :)
    Har du kört med schblon när du gjort döskallarna? Var har du hittat den?

    SvaraRadera