tisdag 16 juli 2013

Mia´s lilla doptårta

Sandra skulle ha ett litet dop för sin lilla dotter Mia i söndags 14/7 kl 14 och ville gärna ha en liten fin tårta, bara 13 portioner. De är den minsta doptårtan jag någonsin gjort men nog var den lika rolig att göra för de ;) Känns som de blivit många 20 timmars tårtor de senaste veckorna så de var bara skönt att göra en som inte tog så lång tid :) Sandra´s önskemål var att den skulle vara vit med ljuslila detaljer och eventuellt en blomma men annars fick jag fria händer :D Är så kul när man verkligen får fria händer och kan passa på att prova nya saker och tekniker osv. Har länge velat göra en oval tårta så de fick bli utgångspunkten, sen gjorde jag en påhittad fantasiblomma, blev inte alls som min bild i huvudet men ganska fin ändå :) Sandra var iaf jättenöjd och glad att jag kunde göra den trots att vi är mitt uppe i köksrenoveringen! Och ett par dagar efter så skrev hon till mig att tårtan var helt underbar och att hon fått massa beröm för den både i utseende och smak och tacka så mycket ännu en gång :))






Chokladbottnar fyllda med chokladmousse och vaniljcreme.
ca 13 portioners

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar