onsdag 5 juni 2013

2 i 1 Doptårta till bästa kompis - Traditionell & Sagotema

I lördags hade en av mina bästa kompisar dop för sin underbara son och jag fick självklart äran att göra hans doptårta :-) Mamma Erica som är en av de jag känt längst här i Värmland ville gärna att tårtan skulle vara rektangulär och kvadratiskt i 3 våningar och att halva skulle vara en traditionell doptårta med spets och blommor och andra halvan med sagotema så skulle de gå ihop med varandra.. Ööh ja jag kan ju erkänna att de var min första tanke, hur fasiken ska man få de till att bli bra, hade ju varit lättare om allt var i sagotema. Och sen nästa fråga, vad är egentligen sagotema? Ja jag tänkte och klia mig mycket i huvudet inför detta uppdrag men ack så roligt de var, kunde nästan inte sluta och bara dekorera mer och mer... ;) Så här blev min lösning..

Och Erica och Fredrik blev helimponerade och jag fick så himla mycket kommentarer från så gott som alla gäster. Aldrig någonsin har jag fått så mycket beröm som just vid detta tillfälle så de var verkligen superroligt att höra, då känns de som de var värt de 18,5 timme den tog att göra :-)
Åh Erica skicka sms senare på kvällen att jag glömt halsbandet där och tacka än en gång för tårtan och skrev att alla var super impade och att de inte kunde ha varit nöjdare :))


Och som vanligt är ALLT ätbart förutom tandpetarna i krukorna och stöttepelarna inuti tårtorna..











Tårtan fylldes med Jordgubbsmousse och Citronmousse
Denna superfina blomma fick jag som tack för hjälpen :-) Erica känner mig väl hon, rosa, glittet och bling bling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar