söndag 28 april 2013

Doptårta till Melker´s Namnkalas med Kungakrona

Siri som är så himla söt, snäll, rar och alldeles "yybeergoo" ville ha en tårta till sin sons namnkalas i helgen. Självklart vill man ju hjälpa till när man kan och om de passar :)) Hon berätta vilka tårtor hon gilla mest av de jag gjort och jag fick en ganska exakt bild av hur hela tårtan skulle se ut, så som stor krona på toppen fast i silver som den jag gjort på grodtårtan, kanten längst ner som den jag gjorde på Leo´s doptårta, kanten upptill och stjärnorna som jag gjorde på Milo´s äppelgröna doptårta plus converse skor som jag nu gjort på flera tårtor. Och så skulle färgerna vara i vitt, turkost och silver :) 
Trots att jag hade en bild att gå efter så blev de att man ändra lite smådetaljer så som hur kronan såg ut eller kanten å så la man till mer stjärnor längst med hela osv, så blir man alltid lite extra nervös när de ska hämta tårtan, trots att man följt deras stil så vet man ju aldrig i förväg om de kommer gilla tårtan fullt ut eller bli helt besviken.. Men som tur var så litar Siri på mig och tyckte att alla tårtor jag gjort var så himla fina så hon trodde absolut att hon skulle bli nöjd och de fick jag verkligen bekräftat när hon kom i fredags kväll och hämta den :))


Kungakronan är ca 13cm i diameter och ca 20cm hög..





 
Tårtan är beräknad till 34 portioner och fylldes med Hallonmousse och Chokladmousse. Sammanlagt tog den 12 timmar att göra..

2 kommentarer:

  1. Jätte fint detaljarbete! En harmonisk tårta! :-) /sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du vad glad jag blir av att läsa detta :) Tack!! :-)

      Radera