söndag 29 juli 2012

STOR bröllopsbeställning (Cupcakes + tårtor)

Nu kommer äntligen bilderna från Isabell och Kjetil´s bröllopsbeställning som jag grejat med lite varje dag och gjorde klart i fredags :-) Sammanlagt tog denna beställning 18 timmar att göra!! Bella är kompis med syrran och frågade för ett bra tag sen om jag hade lust att fixa cupcakes och tårtor till hennes bröllop. När hon var hos mig för att kolla på bilder till inspiration och för att jag skulle få reda på mer vad som var hennes stil så hade hon med sig sina 3 små barn och jag hade ju min lilla dotter och jag kan säga att de var inte lätt att kolla datan med så många barn hehe. Men de gick och jag fick någorlunda hum om vad hon gillade även om jag fick mycket fria händer :)

På bilden är de alltså 82 cupcakes + 3 tårtor. Cupcaksen består utav saftiga amerikanska muffins toppade med jordgubb och lime frosting, Tårtorna är fyllda med chokladmousse + lemoncurdgrädde. Gjorde 150 blommor och sammanlagt har jag petat dit ca 346 silverpärlor (strössel) med pinsett en och en (tar man i dom med fingret så försvinner ju färgen) i både blommor och hjärtan så som ni kanske förstår så tog de litt tid ;)

Brudparet var här idag och lämnade tillbaks tårtställningen och de berätta att de verkligen var supernöjda och de var verkligen jättegott och många av gästerna hade verkligen skrytit och njutit och tyckt allt varit perfekt :-)







4 kommentarer:

  1. Vilket otroligt jobb du har lagt ner! Det blev verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  2. Wow vilket arbete! Fantastiskt fint alltihop!

    SvaraRadera
  3. oj oj vilket jobb du lagt ner.blev jättefint.

    SvaraRadera
  4. Otroligt snyggt! Gillar verkligen designen på tårtorna =)

    SvaraRadera