torsdag 21 juni 2012

Ny cupcakeställning och hyra tårtställning

Igår ringde en ung vilsen kille på dörren för att lämna ett paket och i kartongen låg denna underbara cupcake/tårtställning som jag ska använda om några veckor till ett stort bröllop :-) Längtar tills man får se allt uppställt :))

Och eftersom tårtställningar är så dyra att köpa in och oftast inte blir använt så ofta så tänkte jag med detta inlägg även berätta att ni som bor i närheten och gör egna tårtor eller beställt från någon och behöver en tårtställning, gärna får hyra en av mig. De kostar 250kr oavsett ställning (förutom det lilla muffinstornet), och du får lämna 500kr i deposition som du naturligtvis får tillbaks när du lämnar tillbaks ställningen :)
Kontakta mig på tartorochannat@hotmail.se

Dessa ställningar finns i dagsläget att välja på.
Kommer efterhand att uppdatera detta inlägg med de ställningar jag köper in :)) 

De som är bra med denna är att man kan ta av så många våningar man vill om man exempelvis bara behöver ha 5 våningar :) Ställde upp muffinsformar på ställningen och räkna ut att man kan ha totalt 64 höga dekorerade cupcake på hela ställningen, har man även en kant med cupcake/muffins runt om yttersta ringen så blir de totalt 81 stycken :) Vill man istället ha en tårta på toppen av ställningen blir de 3 cupcake mindre ;) Om man bara har enkla vanliga muffins som inte är så höga så får de plats ännu fler...

Sen har jag ju också denna jättefina tårtställning som jag köpte i samband med dotterns doptårta.  Man kan ha så gott som så hög tårta man vill, den understa plattan passar perfekt för en 30cm tårta. Sen kan man ha värmeljus i behållarna runt om. Nedanför visar jag en bild på doptårtan jag gjorde som står på denna ställningen.
Detta lilla cupcaketorn (muffinsträd)har plats för 23 stycken cupcake och kostar 50kr att hyra + deposition på 100kr som återfås vid överlämnandet.
Uppdaterat 18/1-2013

1 kommentar:

  1. Vart har du köpt tårtfatet/ställningen på sista bilden? Helt gudomlig :o

    SvaraRadera