onsdag 6 juni 2012

Här ska de bakas!! ;)

Nu är de bara 3 veckor kvar tills vi flyttar till vårat hus och eftersom jag tagit på mig 4 tårtor fram tills dess så tog jag och shoppade så gott som allt som behövs till dom tårtorna..! Fattas lite småsaker så som ytterligare en liter grädde (datumet räckte inte till sista tårtan), färska jordgubbar, mjölk osv. Men när man ställer upp allt så här så känns de nästan lite skrämmande vad mycket det är som behövs till 4 tårtor. Då syns ju inte sugarpasten heller som är 6,5kg!
Ofta innehåller ju tårtorna godis och i detta fall är de 4x200 gram choklad, 4x100 gram gräddnougat, 8x60 gram japp, 2x200 gram kinderäggschoklad och 2x140 gram ahlgrens bilar. Tycker nästan de är pinsamt att shoppa så mycket godis, vad tror kassörskan? De tror säkert att jag äter allt själv haha ;) Tur de hamnar lite andra saker på bandet också så kanske dom kan koppla ihop de med bakning :)

Ikväll ska jag börja baka bottnarna och göra mousserna till lilltjejens tårta som jag ska göra klart på fredag men den får ni ju inte se förens efter kalaset :) Men nästa vecka vankas de student :-) Veckan efter det blir de bröllopstårta och veckan efter det (samma dag vi flyttar) blir de en annan födelsedagstårta :) Nu vet ni vad ni har att se fram emot ;)

Ha en trevlig nationaldag :-)

1 kommentar:

  1. Men visst ser det maffigt ut när man ställer upp varor så! Vilketntålamod du måste ha som gör alla dessa tårtor! /Emma

    SvaraRadera