fredag 4 maj 2012

Två nya STORA nyheter! :)

Oj nu var de att ett bra tag sen jag skrev här och de har ju såklart sina anledningar ;) Dels så var vi ju på semester i Grekland och även Turkiet och sen vi kom hem har vi haft fullt upp! Verkligen fullt upp..

Nyhet 1: Någon månad innan vi åkte utomlands köpte vi äntligen efter två års letande ett hus :-) Känns verkligen jättebra och de kommer bli så bra när vi flyttar dit om bara 8 veckor =) Och i och med att flyttdatumet närmar sig så har vi nu i 4 veckor kapat och klyvt en massa ved för att de ska hinna torka, vi ska gå igenom alla förråden och rensa ut skit, gå igenom garagen och packa allt å sen har vi ju lägenheten som också ska packas och donas med. Just nu står de flyttkartonger precis överallt, över 60 stycken. Och innan vi flyttar har jag dessutom 4 eller 5 tårtor som ska göras, varav en bröllopstårta till dom som vi köpt huset av helgen före vi flyttar :) Och en tårta ska jag göra samma dagen som vi flyttar så tårtgrejerna blir nog de absolut sista som packas ner och åker härifrån :) Sen fyller ju min lilla tjej 1 år samma helg vi flyttar så nog är de mycket på gång..! Men den tårtan gör jag i förväg och fryser ner :)

Nyhet 2: Och sen bara 2 månader efter flytten så beräknas vi få ytterligare en liten bebis =) Meline ska bli storasyster när hon är 14 månader :)
Så de kommer nog att vara lite halvtomt på bloggen här ett tag men nu vet ni iaf varför. Och jag hoppas jag ska hinna med något bakverk imellanåt för baksugen är jag absolut!


9 kommentarer:

  1. Stort stort grattis till både underverket i magen och det nya huset! Vilken härlig tid ni har framför er! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Gratulerer! Med alt sammen! Så spennende :)

    M:)

    SvaraRadera
  3. Grattis vad kul,önskar er lycka till

    SvaraRadera
  4. Grattis till husköp och bebis i magen :-) Hoppas att du kommer hinna med nåt härligt blogginlägg ibland även framöver...

    SvaraRadera
  5. ååå vad kul! stort grattis till er!
    Vi håller med på att titta på hus, hoppas på lån bara ;)

    SvaraRadera
  6. OJ, vilka nyheter!!! Jättegrattis till både mage och hus, helt underbart ju!! :) Förstår om du inte kommer hinna blogga så mycket, men livet måste ju faktiskt gå före :) Stor kram!!

    SvaraRadera
  7. Oj, fina nyheter! Grattis! :)

    SvaraRadera