torsdag 12 januari 2012

Hand och fotavtryck i Sugarpaste!

När våran dotter Meline fyllde 6 månader (den 1/1) så gjorde jag denna tavlan. Vi fick tavelkitet i doppresent och den leran som följde med var helt cp...! Först skulle man arbeta den varm i en minut och sen trycka ut i en form och den var väldigt hård och jobbig och trots att både jag och gubben tryckte ner tjejens hand så hårt ner i leran att fingrarna blev helt vita så blev de knappt något avtryck :( När jag sen skulle ge mig på foten hade den andra lerbiten stelnat ännu mer och var helt omöjlig. Så kom faktiskt gubben på ideen att varför inte använda sugarpaste istället. De var verkligen en smart ide för de är så mycket mer lättarbetat och vi behövde inte alls trycka lika hårt för att få mycket bättre resultat :) Sen fick de ligga och torka två eller tre dagar å under tiden målade jag ramen svart, skrev ut ett foto och tadaaa så bra de blev :-)

Tror inte de är många som gör tavlor i sugarpaste och hänger på väggen haha ;)


Kortet på Meline tog jag här hemma på 6 månadersdagen :)

2 kommentarer:

  1. Haha va coolt! Du har rätt, det är inte många som har avtryck i SP ;) Tycker dock det var jättehäftigt, önskar dig en trevlig helg kram!

    SvaraRadera
  2. Men vilken smart idé!! Blev ju jättefint :)

    SvaraRadera