torsdag 10 november 2011

Modellerad häst med tillbehör...

Håller på för fullt och förbereder inför morgondagens tårta, har bakat botten och gjort mousser nu på morgonen för att sedan fylla tårtan och ställa in i kylen så den hinner både gotta till sig och även stabillisera sig :) En av bästa kompisarna ska dessutom vara med i morgon för att titta hur man gör, kul om man drar med någon mer i tårtträsket ;)

Tänkte iaf jag skulle visa er mina senaste skapelser som ska få vara med på tårtan i morgon. Tycker hästen nästan ser löjlig ut och de är inte så lätt att modellera som man kanske kan tro!?! Borde nog öva mer :)Var dessutom lite ont om tid, brukar göra dekorationer 1-2 veckor innan men nu hade den bara 5 dagar på sig så jag hoppas bara att den hinner stelna med så kort varsel, guud vad ledsen jag skulle bli om den bara rasa ihop på tårtan :( Har inte ens vågat kolla till hästen utan hoppas den sköter sig även utan tillsyn ;)

6 kommentarer:

  1. vilken snygg häst! blir spännande att se den färdiga tårtan :)

    SvaraRadera
  2. spännande de ska bli.jättefint modellerat,som alltid

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig!

    Skulle önska jag var som dig, ute i god tid! Mina dekorationer gör jag när jag dekorerar kakan XD

    Så i natt har jag en lång natt framför mig då jag har 3 kakor som ska dekoreras, o inga färdiga dekorationer!

    SvaraRadera
  4. det jag funderar...när du gjort allt...hur förvarar du det...i kylskåpet inplastat...eller i rumstemp...eller i plastpåse??? hur håller de sig? sen funderar jag vad du använder dig av...något recept du är villig att dela med dig av? och gärna nån modell på en bil om du skulle ha det på lager?

    SvaraRadera
  5. gha! hade hoppast på snabbt svar då tårtan ska börjas förberedas idag...men jag hoppas man kan ha figurerna i påse endast??? ska göra i mff....sen tänkte jag även fråga om du möjligt vet om man kan strö florsocker på tårtan en dag innan så att det ser ut som snö???eller smälter det tro....hur hade du gjort?

    SvaraRadera
  6. Kan inte svara dig då de inte finns någon länk. Har man frågor är det lättast att nå på mailen :) Jag förvarar mina dekorationer i en byrålåda, många säger att man ska ha dom i en tätförsluten burk men då stelnar de inte helt. Man bör iaf ha dom någonstans så de inte får damm på sig. Har inte gjort dekorationer med mmf så jag vet inte hur den är till de men hemgjord sp funkar inte lika bra iaf, de bästa är att blanda flowerpaste i den så blir de som modelleringspasta. Har inte använt florsocker till att ströa på så de vet jag inte-..

    SvaraRadera