fredag 4 november 2011

Maten vi serverade på Halloween...

Detta är ju egentligen en bakblogg och ibland slinker de med ett och annat ämne och denna gången tänkte jag slinka iväg lite igen. Tänkte ni kanske ville se vad vi åt på Halloween..? :)


Köttfärsfylld pumpa med skinka och tacosmak! Dessa har blivit favoriter bland våra gäster och de var ett år vi gjorde monsterpajer istället men då fick vi nästan utskällning eftersom de förväntat sig våra goda piroger. Så numera är dessa ett krav :) Receptet har jag antecknat på buu.nu och vill ni ser mer halloweeninspirerad mat eller få tips på bålar eller lekar så har jag skrivit ner en hel del tips här! Dock var de nu några år sen jag uppdaterade där men Sarah som gjort hemsidan har också massa fina tips inför halloween=)



Desserten däremot är olika varje år (måste ju ha någon variation) och i år blev de hallonmarängswich med gröna mini maränger, lila grädde och skrämmande blodsås.
Antar att ni vill ha recept och de är väldigt svårt då jag oftast bara slänger ihop på en höft men jag kan iaf berätta vad jag använt och hur mycket som gick åt.


Till 16 personer (räcker till många mer, detta var stooora portioner) behövs:
  • 4 liter vaniljglass
  • 7 dl grädde
  • Lila gelefärg/pastafärg
  • ca 700gram hallon
  • En flaska hallonsås
  • ca 135stycken mini maränger (se recept på länken ovanför)
Detta ska klickas ut och varvas så det bildas flera lager, ta lite på känn.

1 kommentar:

  1. Haha, så snygg mat! Pumpan är ju supersöt och marängsvissen ser äcklig ut, som den ska :) Bra jobbat!

    SvaraRadera