torsdag 16 juni 2011

Efterlyses - Världens bästa plastfolie!

Jag som gick hotell och restaurang har länge stört mig på att det inte fanns lika bra plastfolie att köpa i butik som den man använder i storkök..!
Men så för några månader sen så hitta jag en superbra plastfolie på Willys med riktig avdragbar kant och där fästförmågan är superbra. Hela 120 meter var de på rullen också så den har räckt lääänge.. Blev verkligen superglad att jag hittat en så bra pastfolie =) Nu till mitt problem så börjar den ta slut och jag åkte 8 mil till den affär där jag köpte den men till min förvånan så fanns det inga där, har dessutom kollat på alla ica och konsum både här i stan, Karlstad, Torsby och Trollhättan utan att hitta. Någon som använder samma plastfolie och vet vart den finns att köpa? Hatar verkligen dessa plastrullarna i papperskartonger som inte fäster för 5 öre och som de inte ens går att riva av snyggt...


Märket på plastfolien är Teampac Maxilin.

Om den fortfarande finns att köpa så är detta ett jättebra tips som jag verkligen rekommenderar =)

8 kommentarer:

  1. Hej! Tack för en jättefin blogg som jag nyligen hittat till!
    Kul med blandningen!
    Jag stör mig också på plastfolie som inte fäster. Därför mycket tacksam för tipset! Googlade och hittade detta:
    http://bjarefagel.nordicshops.com/product.html/maxilin-plastfolie?category_id=17
    Glad sommar!
    Mirjam

    SvaraRadera
  2. Jag hittade den i denna webshop, http://bjarefagel.nordicshops.com/
    Jag har aldrig beställt där själv och vet ingenting om dem.
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan jag sökte på den på google och hittade en webbshop spm säljer den för 50 kr.
    Om du kanske är intresserad så kommer länken här

    http://bjarefagel.nordicshops.com/product.html/maxilin-plastfolie?category_id=17

    Jag gillar verkligen din blogg(design och vad som du fyller den med) och du är sjukt duktig på att baka

    SvaraRadera
  4. Den låter ju hur bra som helst, skulle gärna vilja ha ett sånt paket :) Har inte sett det nånstans men jag ska hålla utkik, lovar att berätta om jag hittar!

    SvaraRadera
  5. Kan rekommendera sån här platsfilm: http://www.aristo.se/SE/Catalog/Foodservice_produkter/Plastfilm/Matfilm_strackfilm/95347.html

    Finns med dispenser eller också köper man en metallhållare som man sätter på väggen och bara har rullen i. Helt oustanding plastfilm.

    Borde finnas att få tag på hos de flesta pappers/kontorsmaterialgrossisterna. Eller kolla med en matbutik om de kanske kan fixa det åt dig.

    Jag kan köpa och skicka till dig annars om du inte får tag på det nånstans.

    SvaraRadera
  6. Tack för era svar :-) Nu har jag beställt några rullar så jag klarar mig ett tag :) Synd bara att den verkar ha försvunnit från butikerna..

    SvaraRadera
  7. Hejsan tjosan! Jag har likadan plastfilm, den e kanon! köpt på Bergviks köpcentrum. bara så du vet!=) Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken affär var det då? Har kollat på coop på bergvik men där hade dom inte..

    SvaraRadera