onsdag 22 juni 2011

Bebiskakor - Dekorerade vaniljkakor

Har faktiskt tagit det väldigt lugnt nu det sista eftersom jag fått stränga order om att vila, men igår kunde jag inte hålla mig mer.. ;) Satte igång och gjorde en halv sats med vaniljkakor som jag sen dekorerade med citronglasyr, blev 30 stycken. Höll på i 10 minuter åt gången och pausa sen 30-50 minuter och fortsatte sen så då jag trodde att de skulle räknas som lugnt men aj, aj, aj vad ont jag fick i ryggen! Är nog inte meningen man ska stå böjd så där med ryggen och spritsa på ett lågt köksbord...

Är första gången jag gör denna typen av kakor och för att vara första gången måste jag säga att jag är väldigt nöjd även om de ser ut som att en 5 åring gjort dom ;) De var också mycket godare än vad jag hade föreställt mig =) Tänkte lägga ut en snabb steg för steg beskrivning senare på hur jag gjort ifall de skulle vara intressant?

Dessa kakor ska jag servera då bebisen kommit och alla släktingar och vänner kommer och hälsar på. Gjorde även en bebisankomst-tårta för några veckor sen som ligger så snällt i frysen och väntar på att få komma fram. Men den bilden får ni vänta på tills de andra fått sett den. Någon överraskning måste man ju ha ;)


Dessa kakor passar ju jättebra att ge bort i present, är hur enkelt som helst att slå in dom i cellofan och de blir ju så snyggt :)

1 kommentar:

  1. Så söta kakor! Jag tycker också det är väldigt roligt att spritsa kakor, men du får vara försiktig med ryggen, även om jag vet hur svårt det är att låta bli :-) ska bli spännande att se tårtan också!

    SvaraRadera