onsdag 29 september 2010

Tårta till min kära mor!

Idag fyller mamma 45år :) Grattis grattis!! Hon ville inte bli firad men vi barn ville såklart träffas ändå och givetvis var hon tvungen att få lite tårta =) De var meningen att de skulle bli en överaskning men hon hade visst förväntat sig att vi skulle komma med tårta så här var de ingen ide att överraska inte. Fullt hus var de också så vi var 13 stycken att dela på tårtan men den räckte att ändå. De är så mäktige dessa tårtor! ;)
Mamma älskar lila så färgvalet var inget svårt, hon är väldigt glad i geishachoklad så därför blev den fylld med just geisha och hallonmousse + sylt. En bra kombination :)

Gjorde rosorna i två olika färger på bladen. Blev väldigt fint :)
Lite bättre bild på mönstret på nederdelen. Använde min mönstermatta för första gången :) Om ni undrar varför jag har just detta mönstret så är de för att jag har kompisar som har de andra sorterna och de fanns bara denna kvar att köpa ;) Kan ju inte ha lika heller ;)


Å så här blev resultatet!! Mamma var supernöjd som vanligt. Nu väntar de spänt på att se tårtan på mitt kalas på söndag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar