torsdag 2 september 2010

Baka ihop med busunge =)

Klockan fyra stoppade jag in fläskpannkakan i ugnen så gick jag bort till dagis och hämtade Liam. Var ganska orolig över att de skulle börja brinna eller så men de tar ju bara 5 minuter bort och jag visste att älsklingen kommer hem när som helst så jag chansa. När Liam fick syn på mig så ropa han mamma, mamma och peka på mig så dagisfröknarna titta lite så sa dom nej de där är ju moster =)
Han körde bil han och var egentligen för upptagen för å bli med men så fort han satt i vagnen så var allt bra igen :)
De är så himla roligt när han kommer hit, med en gång han kommer in så går han direkt till köket och pekar på rätt skåp och säger saft. Så då tar jag alltid fram nappflaskan och blandar till han :) Men så är de varenda gång, något slags mönster han har. Men jag borde kanske lära mig att han klarar dricka ur glas men jag är ju också van att alltid ge han flaskan haha :)

Sen efter vi ätit så började vi baka och de tyckte han nog var väldigt spännande och roligt =) Han kunde knäcka äggen helt själv också så jag blev ganska förvånad över hur duktig han var :)

Han skulle såklart helst göra allt själv och att han råka kasta lite socker i hans ansikte gjorde ju såklart inge de var bara kul de ;)

Trodde han skulle vara rädd för elvispen eftersom han alltid är så rädd för ljud och blir jätterädd typ när äggklockan ringer men nej han skulle vara med och vispa också :)

Blanda kunde han själv och han ville ösa ner i formarna själv också. Bra med en hjälpreda fast de blev ju dessto mer att städa då ;)

Efter de så tog jag en dusch och Christian och liam satt vid datan och såg på massa traktorer och bilar som krascha. Han var verkligen rolig att titta på och han dansa under tiden. Filmade de men har inte lagt in de på datan än. Så efter några timmar så var de dags att köra hem han men han ville inte alls åka. Höll sig fast i stolen och skulle se mer, godingen :-) Tillslut stängde vi ner de och sa de var slut så då fick vi med oss han :)

Packade en liten låda med Daim och mandelbullar (såklart) och snoddas så åkte vi och hämtade upp Mia och sen drog vi till Staffan :) Var riktigt trevligt de :) Hann att se på fångarna på fortet också för första gången, typiskt att de ska vara sista avsnittet men så är de när man jobbar kvällar... Så såg min onsdag ut =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar