måndag 23 augusti 2010

Skippa 50tals klänning och syr förkläde

För ett tag sen köpte jag detta prickiga tyg för att sy en 50 talsklänning men tiden bara sprang iväg och jag hann helt enkelt inte och nu är de ju typ ett år till nästa gång!
Därför valde jag nu att använda detta och restbitar från när jag sydde gardiner för att sy ett förkläde som jag egentligen kommer att ha mer användning utav.. Köksgardinerna är faktiskt i precis dessa tyger så de kommer verkligen matcha och jag tror att de kommer att bli bra ;) Som vanligt så har jag inga mönster att gå ifrån utan syr som jag själv känner för de :) Bild kommer såklart när de är klart...

En liten fråga....
Funderar på att sy upp ett extra förkläde och lotta ut i bloggen skulle de vara intressant??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar