onsdag 18 augusti 2010

Lång fisketur...

Igår kväll bestämde jag å älsklingen för att ta båten ut å fiska en sväng. Ja vi kom iaf så långt att vi hade hämtat alla grejjer i garaget och putt ut båten och när älsklingen skulle starta motorn så var den helt dö =( Han ville inte ro eftersom hans kompisar slitit ut han med de så då var de lika bra att lägga ner och ro tillbaks till land och men fick göra de? Jo jag fick änvända mina superwomenkrafter och ro tillbaks :) Stannade inom mamma på hemvägen eftersom jag inte haft tid till de heller på ett par veckor så man får passa på när man är i närheten..

Idag trodde jag att de var min helt lediga dag utan bakning men jag kom på att jag måste baka ändå, klarar mig nog inte en dag utan att baka verkar de som, haha. Måste göra klart tårtbottnarna inför beställningstårtorna jag har i morgon och i övermorgon :D

Och sen ska älsklingen börja med ett projekt i kök och klädkammaren. Har nämligen inget skafferi i köket som vanliga folk har utan där är de en städskrubb med medicinskåp. Så jag har alla mina skafferivaror blandat med handdukar å sängkläder i skåpet i klädkammaren. Är lite bängligt att gå till klädkammaren varenda gång man ska hämta mjöl eller socker osv. Sen har jag ju proppfullt i varenda skåp med köksgrejjer, nästan rasar ut så fort man öppnar så jag hoppas jag får lite mer ordning ikväll när han tagit bort medicinskåpet och sågat till hyllplan till mitt nya "köksskafferi" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar