onsdag 21 juli 2010

Rest-Snoddas

Ni gillar nog allt mitt äggprat nu kan jag tro men måste bara nämna att jag var tvungen att baka ytterligare en sats till igår så 33 ägg gick de åt, på 5 timmar. Undra om inte de är typ världsrekord när de gäller privatpersoner. Kanske ska söka till Guiness rekordbok :)
Iaf så efter att ha skärt ut formerna så fick jag en del restbiter över så då kom jag på att jag kunde göra snoddas med dom ;) Orka inte ta fram kaffebryggaren som står i klädkammaren (tar bara fram den när den behövs) så jag blandade lite pulver i varmt vatten och silade i, sen orka jag inte smälta lite smör på spisen så jag hällde i lite flytande i en kopp och värmde i micron. Sen bara rörde jag ihop till en glasyr (utan recept) och strödde på kokos. Och gott blev de ;)

Kan säga att jag var väldigt slö resten av dagen då jag stått upp hela dagen kändes de som!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar