torsdag 10 juni 2010

Förberedelser och bakning!!

Idag har jag bakat och grejjat i köket hela dagen!! Tänkte visa er hur de kan se ut.

Gjorde Amerikanska dumlemuffins med marshmallows. Så såg de ut innan de åkte in i ugnen. Skulle dock stoppat ner dom mer i smeten märkte ja. Har inte smakat än.

Så gjorde jag frosting och tanken var att de skulle bli riktigt blå men jag använde en hel flaska och de blev inte mörkare än så här. Använde även 1,5 paket med florsocker. Fyfasiken vad kletigt! Inte speciellt sugen på att göra med frosting nu iaf. Är ju klet överallt!!

Tom spritspåsen var helt kletig och jobbig att hålla i. Kanske är de bättre med engångsspritspåsar så man bara kan kasta de? Fast de var ju lätta att skölja ur men allt detta klet var inte roligt att jobba med...

Spritsat ut på alla utom en :) Fanns mer frosting men jag orka inte fylla påsen en gång till för en muffins så jag slängde resten..

Sen kom jag på att jag hade kvar röd sugarpaste sen tårtdekoreringen förra torsdagen så jag kavla ut den och tryckte ut blommor med mina nya formar jag fick idag =) Jag lät de torka lite på äggkartongsgrejer som jag klippt sönder bara för att de skulle bli lite kupade..


Sen var de bara att dekorera hej vilt. Märkte dock att frostingen höll på att stelna så man skulle nog gjort blommorna innan den så att man kunde sätta på dom direkt men man lär sig av sina misstag och kommer väl alltid på saker efterhand :D Har inte smakat dom än så de spörs vad pöjkera tycker senna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar